Anketa: budete platit za hudbu z internetu, když už můžete?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 76

Názory k článku

avatar
08. 10. 2011 23:53

Dovolím si jenom reagovat na četné poznámky zde v diskuzi ohledně bezztrátové hudby (a formátu FLAC), kterou tu mnozí vyžadují. V první řadě považuji 256kbps AAC (i MP3) za natolik kvalitní formát, že jej lze bez problému poslouchat i na kvalitnějších reproduktorech. Ano, rozdíl mezi 128kbps a 256kbps je velký, ale rozdíl 256kbps a lossless je pro většinu lidí téměř nepostřehnutelný. Ostatně, četné experimenty to dokazují - myslím tím naslepo rozeznávat stejné nahrávky podle kvality. Pro většinu lidí je to naprosto nemožné rozpoznat. Jsou samozřejmě lidé s trénovaným uchem, kteří to dokážou, ale k tomu je nutná opravdu kvalitní aparatura a hlavně je takových lidí málo. Bohužel se mi někdy podle komentářů (nejenom zde) zdá, že je takový profík každý druhý A za druhé, v dnešní době mi ani ani tak nepřijde problém se ztrátovými kodeky a malým bitratem, ale s vlastní hudbou - neustálé snižování dynamického rozsahu nahrávek a remasterování, kdy už ze studia vychází paskvily, takže je úplně jedno jestli takovou hudbu posloucháte v lossless nebo 256kbps a rozdíl stejně nepoznáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 10. 2011 22:23

Platil bych, 1,- Kč za písničku. Víc je loupež. V době předinternetové jsem zaplatil víc než dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 23:32

A domluví mi lidi z MusicJetu větší FUP, abych si neposlechl písničky jednou na kole a pak neměl útrum i s prohlížením internetu? Popřípadě nějaký nový set top box s přípojkou k internetu a jejich aplikací, abych si mohl poslouchat legálně hudbu jak tomu je doposud z flash? Nabídnou mi více skladeb, než je na youtube a v kvalitě alespoň 320kbps
Pokud ANO, tak s placením nemám jediný problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2011 23:01

poslouchám internetové rádio http://www.shoutcast.com/Internet-Radio/tekno...
a občas si něco nahraju pomocí winampu a streamripepruTudíš neplatím nikdy sem neplatil a nikdy platit za hudbu nebudu (mimo koncerty nebo párty)
a představte si nekradu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 21:16

NE, ani kdybych musel; navíc ta hudba je dost nekvalitní, viz moje další reakce z Týdne:MP3 je při128 kbps opravdu jen joint stereo, druhý kanál je jen jako změna, připojuje se až u 192, nebo 160 kppsOGG VORBIS ? ten by prý měl být lepší než MP3 i AAC, u MP3 záleží jaký kodek máme na mysli - tj je to Fraunhoffer (původní a horší) nebo Lame (alternativní, vyvíjený) ?další věc je OGG VORBIS, dříve lepší alternativa pro MP3, dnes pro AAC (i když AAC nenahradily definititvně MP3) stále vyvíjený, při stejné bitrate by měl znít líp, já do něho ripuji a dávám 500 kbps, nebo dávám AAC s 400 kbpsdalší věc je HE-aac (asi eAAC+) od Nera, když dávám ripnout zvuk z AC3 u filmů v Nero Recode, tak mám možnost zvolit AAC 320 kbs nebo tzv HE-AAC kde je maximum 128 kbps musím podotknout že necítím rozdíl na kvalitních sluchátkách mezi tímto HE AAC a originálem, necítím ho ani s 96 kbps HE AAC, které používám na telefonyjinak od Apple je to vydřidužství, kdyby za ty prachy nabdli aspoň looseles, nebo flac, nebo to HE AAC, hlavně by to chtělo aby ta hudba nebyla na 40 let steré kvalitě (jen čistá) ale aby konečně byla 24 bitů / 48 kHz na kanál (je 16 + 44.1); aspoň dnes to je v podstatě telefonní kvalitamám pak ještě jednu otázku - používám programky na kodování filmů a většinou tam nemaji možnosti u zvuků pro HE AAC, nevíte o nějakém dobrém enkodéru který je má ? Nejde to nějak přidat do Handbrake.org enkodéru ? tam je jen jednoduché AACzapomněl jsem na MP3 PRO ale to je nekvalitní balast stejné jako HE AAC, nebrat díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 19:39

Za hudbu (nejen) z Internetu už platím. Říká se tomu autorský poplatek...Platit něco navíc jsem ochotný pouze těm, co se neschovávají za OSA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 10. 2011 18:58

Nebudu predse kupovat hudbu v prumerne kvalite i kdyz za prumerny peniz. Ted jsem kupoval napr. cd Yes - Talk za 300kc a to je pro mne jeste normalni cena, ale alespon platim za kvalitu. Nekupoval jsem si drahou sestavu aby mi tam hraly nejake mp3ky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 18:54

Platit hudbu začnu až v momentě, kdy nebudu muset u paměťových médií řešit položku "Autorský poplatek"!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Platím si Ulož.to - nějak takhle si představuji ideál. Ať se vydavatelství domluví s Ulož.to a podobnými servery a berou si část zisku, nebo ať rozjedou něco takového také. Žádný stream, žádnou speciální aplikaci (tu si zvolím sám - nikdo mi ji nemusí nutit abych pak měl v systému x medálnch přehrávačů). Jednoduché úložistě - filmy, muzika, platba za data, nikoliv za díla. Stačí znát adresu serveru, jít tam, přihlásit se a stahovat dle libosti - nejjednoduší řešení je to nejlepší a nedivím se, že cokliv jiného je pro dost lidí už obtěžující...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 10. 2011 18:40

Nemám pro co v anketě hlasovat protože:
-Jakou (komerční) hudbu jsem chtěl už mám dávno v mp-troskách
-Na novou hudbu jsou lepší weby/dávám přednost alternativní tvorbě (elektronická music) takže mě neoslovují
a jinak:
-Když už tak leda bez DRM ve flacu (1-10kč/soubor) nebo OGG 256+kbit/s(0-5kč/soubor), zvýhodněné balíky (alba) třeba v zipu, zvýhodněné diskografie... (čím to bude levnější tím toho nakoupím víc protože jsem byl v minulém životě asi sysel) ...jednoduché stahování jako na uloz.to, akorát místo protirobotího kódu by byl download kód z SMS platby (viz níže)
-Jejich vlastní přehrávač ? WTF ? Tady někdo upad na hlavičku asi. Pořát se budou snažit uživatele odrbat aby nemohl ze skladbou volně nakládat. Asi si neuvědumují že ten co chce pirátit jejich systém nejspíš úplně mine, tím že by spřístupnili vše volně by se obecně víc nepirátilo, pár jednotlivců by sice mělo jednodušší pirátění ale to je tak všecko, ten kdo chce krást by kradl dál ale nadruhou stranu by to přilákalo platící usery kteří chtějí mít dobrý pocit a garantovanou kvalitu/včetně mě (opravdu se mi nechce zkoumat jestli nějaké čuně nepřevedlo mp-trosku do flacu)...
-platba nejschůdnější (pro mě a asi i spoustu ostatních) skrze placené SMS, kvůli tomuhle opravdu nebudu asociovat svoji kartu do jakéhosi portálu ani zakládat paypal Člověku by to napsalo řetězec který by poslal na platební tel. číslo, obratem by mu přišel download kód...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 18:28

Placenou hudbu si představuju tak, že buď platím měsíční paušál a v rámci něj můžu poslouchat jakoukoli hudbu která je na dané službě k dispozici, a to ten výčet musí za to stát, nebo své oblíbené interprety v kvalitě minimálně CD a s bezztrátovou kompresí (třeba FLAC) si koupím na stažení a mám je doma. Samozřejmě bez ochran, protože nehodlám u zaplacené hudby řešit že nejde přehrát na autorádiu nebo kapesním přehrávači.
Za takovou hudbu jsem ochotný platit podobně jako za CD, s cenou poníženou o nosiče, obaly, distribuci. Tím "za CD" rozumějme za CD třeba v Americe. Nenažranost prodejců v ČR omlouvanou příliš malým trhem nebo jakýmikoli kecy nehodlám podporovat. Do té doby si vystačím s rádiem, groovesharkem a občas nějakou hudbou z netu, kterou jsem si stejně zaplatil v dani za digitální nosič. Určitě si nebudu instalovat speciální aplikace, platit za všechnu hudbu tak jako bych si ji chtěl pouštět denně, nebo podporovat organizaci jako je OSA namísto snahy o rozumné využití moderních technologií a plateb autorům přes jednoduchý systém se skromnými procenty za provoz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  05. 10. 2011 16:12

Jediný komentář. Neběží to v prohlížeči.. Co víc k tomu v dnešní době dodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 16:11

dřív jsem používal a platil za last.fm, nyní to samé u grooveshark - platit za hudbu mi problém nedělá, ale očekávám jistou úroveň služeb, které mi musicjet nenabízí a pochybuji, že v blízké době nabízet bude...iTunes je pro mě zajímavé, ale dokud existují služby jako právě zmíněný grooveshark (který má i výbornou app pro android), nemám potřebu "měnit lokál"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 10. 2011 16:04

už dávno kupuju na juno.co.uk a 7digital via paypal no problem; zakoupím, dostanu MP3, přehraju kdekoli... navíc tam maj co jinde nemaj; český interprety moc nemusím, kdyžtak napřímo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 15:49

Jedině Grooveshark. Funkční, vyladěný, pěkné prostředí a hlavně obsah. Kdybych měl internet v mobilu, tak bych klidně těch 9$ na měsíc zaplatil. Za to je v iTunes jedno album...hah
A MusicJet je ve všech stránkách oproti GShark pozadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2011 15:47

asi jsem zaspal dobu, ale v dobe youtube a jeho playlistu nekde resit nejakou hudbu? na kvalitu kaslu, az budu mit doma system za ctvrt mega, tak to zacnu resit a kupovat vinyly... btw znam jedineho cloveka co hudbu kupuje a to pouze na benzince a v akci.))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 14:40

Nebudu platit.
- Bezplatný MusicJet požaduje registraci, instalaci programu, zobrazuje reklamy => ani náhodou, WTF, neni zdarma. Raděj používám GrooveShark.
- Hudbu a filmy si chci prvně poslechnout a pak platit. Víc jak 90% hudby a filmů jsem viděl 1x a to pouze ze zvědavosti. Víckrát už je nechci. Z těchto 10% je pouze N (které je menší než 20) věcí, které si pouštím dokola a za ty bych byl ochoten zaplatit.
- Těchto N věcí beztak v MusicJet nemají protože se jedná o techno remixy, takže smůla.
- Jediný model pro mě přijatelný je mít všechno - což nemá nikdo. MP3 128kbps zdarma u všeho. Za poplatek 320kbps a FLAC. Samozřejmostí je žádné DRM, s tím ať jdou někam. Očekávám perfektní ID tagy a pojmenovávání souborů a adresářovou strukturu pro dobrou orientaci. Dobrou věcí by byly taky texty písniček...U MusicJet očekávám podobnou budoucnost jako iLegálně.CZ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 10. 2011 14:36

pod pojmem "pohodlná služba" si představím, takovou službu:
1) kdy si pro její provoz vystačím jen s libovolným internetovým prohlížečem (pro prohlížení a nákup) a libovolným hudebním přehrávačem (pro následné přehrávání)2) kde si mohu vybrat formát, ve kterém chci hudbu nakoupit/poslouchat (spokojím se s výběrem mp23/flac)3) určitě bez DRM4) určitě bez zapojení pochybných organizací typu OSA5) bez toho, že služba bude kádrovat můj operační systém6) bezchybné id3 tagy a u alb přibalený cover.jpg jsou nezbytností, nějaké informace o interpretovi a albu by byly milým bonusem
službu, kdy si nemohu ani prohlédnout nabídku aniž bych musel instalovat (mimo OsX) pofiderní software opravdu nepovažuji za "povedenou", navíc při prohlížení obsahu iTunes store na vzdáleném počítači je prohlížení velmi pomalé a často vypadávají obrázky coverů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 10. 2011 14:04

Budu používat i nadále Jamendo.com. MusicJet zatím nefunguje na Linuxu a k produktům Apple (a tedy i iTunes) mám nedůvěru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 14:01

MusicJet používat nebudu:
a) je to pouze aplikace
b) kvůli registraci musím poslat SMS (vědí číslo, operátor polohu)
c) je v tom seznam, OSA, IFPI
d) DRM a nízká kvalita (jen 160 KBPS)
e) šíří nabídky hudby z výše uvedených důvodů nemůžu porovnat, ale tipnu si, že určitě část mých oblíbenců chybíiTunes nepoužívám kvůli:
a) formátu AAC, ten bych musel převádět pro věž, mobil i dvd přehrávač a asi i pro různé programy, kde se zvukem občas pracuji
b) Applu
c) nutné instalaci iTunes, co nesnáším a jeho snaze přehrabat si audiosouboryKdyby JetMusic běžel on-line a bez omezení i na mobilu, tak by se o něm dalo i přemýšlet, takhle je to jen další promarněná šance.iTunes jistou šanci má, ale dokud bude spojený s agresivním programem a s kvalitou audiosouborů nižší než klasické CD, tak nemá u mě šanci. Svého oblíbence raději zajdu podpořit na koncert, nebo festival, než kupovat hudbu u takovýchto projektů....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:49

Jak "kdyz uz muzeme"? Kupovat hudbu stylem iTunes jsme mohli uz pred nim. A to co nabizi MusicJet je naprd ikdyz by to bylo zadarmo.. a ono to zadarmo je (grooveshark, youtube, ..).Takze tohle tema je sice momentalne zajimave pro novinare, ale ve vysledku nic noveho pro ctenare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 10. 2011 13:44

jsem slepej, nebo tu anketu nikde nevidim (nebo to je snad anketa formou pouze diskuze pod clankem?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:39

na MusicJet jsem se těšil, ale tím DRM to zabili tak i-legalne.cz ho zruší, i když zachvilku na to krachne úplně a nový MusicJet si klidně nechá.. debilitan a entouještě jsem zvědavý na další projekt - www.clickmusic.cz, má nějak zpoždění

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:35

Už platím. Platím za prázdná DVD, na které si ukládám fotky, platím za paměťové karty do foťáku a do mobilu, platím za pevné disky do počítače i do notebooku, platím za tiskárny, které používáme ve firmě pro tisk faktur a objednávek, platím za pevné disky do firemního serveru i za disky na zálohu..
Mám tímto morálně předplaceno na roky dopředu, takže stahovat z rapidu nebo ulož to budu hudbu i filmy i nadále..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:34

Osobně Seznam nemám rád, také se mi nelíbí fakt, že v dnešní době cloud computingu si musím instalovat/stahovat software určený pro danou platformu. Není pro OS X klient. Každopádně budu doufat a čekat až se k nám dostane iTunes Match.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:33

uz to rikam roky... az bude skladba stat do 7 korun tak bez problemu.. budu moc linej na to abych ji hledal, kdyz ji budu moct mit za par korun.. takhle dat kilo za pet pisnicek je na prd... problemy s penezi nemam, ale utracet zbytecne se mi taky nechce..
od doby co mam android, tak aplikace a hry na mobil zasadne kupuni, protoze hledat funkcni verze na warezu je otrava.. angry birda za 20kc ma teda mnohem vyssi uzitnou hodnotu nez skladba, kterou si poslechnu 5x ve fitku..online stream jako je grooveshark je neco jineho, tam si klidbe to predplatne na mesic zaplatim, ale mam problem s FUP. Mam jen 600Mb a ty jsem schopen vyplacat za ten mesic i v opere mini... prozradi mi prosim nekdo, kolik si nastreamuju skladeb treba za 100Mb v 128kbps kvalite? mam pocit, ze se to nepocita 100000kb/128kbps=781,25s/60=cca 13minut.. tim padem tak 3 pisnicky, ze?je spravne 100000/(128/8)=6250/60=cca 104minut a tim padem cca 26skladeb po 4 minutach?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:24

ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:22

Konzum/zabavu na iTunes Store, srdcovky a kvalitku na pevnych nosicich (sa/cd, vinyly), takze jako disud

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 10. 2011 13:17

Chybí volba NIJAK. Takže se nezúčastním...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:13

Nebudu, nejsem hlupák. Vždyť ji můžu mít zdarma, dokonce legálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:13

no asi takhle, na MusicJet je polovicka hudby co na iTunes, nejsou tam ani Tata Bojs atd. je to totalne neprehledny, neda se tam nic najit, nema to ani klienta na Mac OS X, v mobilu to nejde poustet bez placeni a na iPhone to neexistuje vubec a to nemuvim o nejaky hloupich mobilej jako sou napr. Nokie Express Music nebo nejaky levnejsi mp3 bez internetu a aplikaci, kde se k tomu vubec nedostanete
takze pro me je volba jasna - iTunes je 10x lepsi reseni, alespon pro me
napr. posledni Eminem - Recovery za 6 € = 150 Kc,
nebo Green - Day 21st Century Breakdown za 4.49 € = 112 Kc - paradni cena za cele album si myslim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:13

Musicjet jsem zkusil a už znovu nezkusím.
4 problémy které jsem našel 1. je to aplikace !! v dnešní době cloudu nepřípustné
2. Je v tom namočená OSA.
3.Je v tom namočený seznam na který mám alergii.
4.Nemají tam moje oblíbené kapely a zpěváky. edit//
5 .funguje to pouze na win
6. není tam žádné třídění na kategorie atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 13:13

Vystacim si s grooveshark + online radia, vsetko zadara

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 10. 2011 13:02

možná alibismus, nicméně dokud platím poplatky "co kdyby kradl", tak stahovanou hudbu platit nebudu. umělce beztak člověk sponzoruje především tím, že zajde na jejich koncert / koupí si něco z jejich store apod. Což dělám víc než aktivně. U menších kapel s koupením hudby problém nemám - nicméně upřednostňuji přímé poslání hudby na jejich účet / paypal atd. než skrze zprostředkovatelské služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor