Analýza: Važte si retweetů, jsou vzácné

Marketing firem na sociálních sítích stojí a padá na slovíčku „viral“. Z něj se sice v posledních letech stalo neskutečné klišé, na druhou stranu vyjadřuje vše. Virální reklama žije svým vlastním životem a nepředvídatelně se šíří internetem jako skutečný virus. Jako virální reklama tedy rozhodně nebude fungovat třeba zprávička na Twitteru, která obsahuje odkaz na mdlou tiskovou zprávu. To masovou komunitu zpravidla nezajímá.

Jednou z forem virálního šíření informace je třeba „retweet“. Pro ty, kteří nejsou na Twitteru, připomenu, že se jedná o zcela běžné sdílení, kdy cizí zprávu přepošlete svým přátelům. Analytici ze společnosti Sysomos spočítali, jak často se vlastně retweet používá a jak rychle se šíří, tedy jak dlouho od publikace první zprávy ji ostatní začnou přeposílat dál. Pak se už utrhne lavina.

Klepněte pro větší obrázek
29 % zpráviček na Twitteru stojí za reakci 

Sysomos prozkoumal více než miliardu tweetů – zpráviček na Twitteru.Analytici následně zjistili, že méně než třetina z těchto zpráviček vyvolá reakci (29 %). Pokud se jedná o sdílení – retweety, stane se tak ve většině případů (92,4 %) během první hodiny. A pokud už lidé na Twitteru někomu odpovídají, diskuze má zpravidla jen jednu úroveň – maximálně tři. To je celkem dobré, lidé si totiž Twitter nepletou s chatem, nebo diskuzním fórem.

Klepněte pro větší obrázek
Drtivá většina retweetů vznikne během první hodiny

Témata článku: Byznys, Web, Sociální sítě, Statistiky, Twitter, Analýza

11 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Josef Kubát 9. 10. 2010 19:21:59
    staci se podivat na zive...neni nas moc..ale sem tam se nekdo objevi kdo...
  • adddblock 8. 10. 2010 14:49:09
    Mam tam par lidí typu Shay Levy,Sotnikov,Posser jejichž prace mne zajímá,...
  • dodger 8. 10. 2010 10:06:51
    No nevim hele, já ho třeba nepoužívám a nikdo od nás taky ne ... Jen abys...
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 52

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C