Osobně jsem proti reklamně založené právě na cookies, stejně jako jsem přesvědčený o tom, že PPC reklama se hodí jenom někam, podobně jako bannery.Udělat skutečně dobrou reklamu je UMĚNÍ - není to jen o tom říct člověku ať nasype XXX peněz do PPC systému, z kterého si vezmu obvyklých 10% a když to nefunguje, tak že málo sype Reklama především nesmí být otravná, vlezlá, musí být užitečná, zákazník ji musí chtít nebo mu alespoň nesmí v nejmenším vadit.Dobrá forma reklamy jsou například kuchařky supermarketů - spousta lidí je přímo vyžaduje, ale kdo ne, tak se mu nijak nevtírají. Asi nejpovedenější REKLAMOU, kterou ani většina lidí neví, že reklamou byla je i známý český film Což takhle dát si špenát - hodnocení 74% ČSFD.Já osobně jsem navrhl jednu nejmenovanou reklamní kampaň, která zákazníkům dávala na určitou dobu přístup do on-line půjčovny filmů a hudby zdarma. Bohužel pak byla zpracována tak prasáckým způsobem a provedením, že neměla moc efekt a nelíbilo se mi to.Dobrá reklama, kterou jakákoliv firma může dělat téměř zdarma jsou i třeba různá "How to" videa a celé portály ať už je to na poskládání počítače, ovládání softwaru, uvázání kravaty nebo třeba nahození omítky.Samozřejmě to musí být KVALITNĚ zpracováno a všechno ověřeno, ideálně prováděno nějakým odborníkem a ne brigádníkem za "pět padesát". Ale pokud si nějaká firma udělá například celý informační portál, tak jí na něj budou chodit lidi hledající danou problematiku a logicky pak budou nakupovat od odborníků. Všichni ne, samozřejmě, ale i kdo nenakoupí, tak alespoň tu firmu bude respektovat a znát.Rozhodně je podle mě lepší investicí ládovat peníze do vzniku takového obsahu než do PPC. Protože v momentě, kdy do PPC přestanete ládovat peníze nebo je snížíte, tak kampaně končí. Pokud máte hodnotný obsah, který uživatelé chtějí, tak jej budou chtít pořád a hlavně jsou to pak uživatelé už bez dalších investic.Ale jak už jsem říkal - dělat obsahovou reklamu je hlavně o tom mít mozek, což po zkušenostech s mnoha "marketingovými odborníky" vím, že není tak úplně snadné Navíc se nepoužívá proto, že NELZE PŘESNĚ MĚŘIT.Takové PPC si zaplatíte a jasně vidíte, že kampaň jela od 1.1. do 1.2., měla 4898 prokliků, přičemž jeden stál průměrně 18,36 Kč, což činilo celkové náklady 89 927,28 Kč + odměnu agentuře a konvertovalo 1324 lidí, což je 27,03% a tedy naprosto BOMBA výsledek!Samozřejmě, těch 100 000 Kč se taky dá vzít a vytvořit za ně nevtíravá a užitečná obsahová reklama, ale tu velká firma neschválí nikdy. Protože sice z povedené obsahové reklamy bude klidně i desetkrát více zákazníků, ale můžu nějak prokázat s přesností na jednoho že nakoupil jen a pouze kvůli ní? Ne, to nemůžu... Můžu navíc nějak garantovat období nákupu zákazníka? Ne, nemůžu - jeden nakoupí v lednu, druhý třeba až v dubnu... Kdežto kolega s PPC má jasná čísla s desetinnými místy a krááááfnýýými grafy, takže se narve celý rozpočet do PPC a basta! A proto jsou pak vyhledávače tak bohaté