AMD chystá Mantle API i pro Linux, chce uspět na Steam Boxech

Společnost AMD nedávno představila vlastní nízkoúrovňové API Mantle, které umožní vývojářům pracovat mnohem bliže k úrovni samotného hardware grafického čipu než umožňuje rozhraní DirectX nebo OpenGL.

Jak se dle webu PCWorld nechal slyšet šéf sekce pro herní segment Richard Huddy, AMD chce zlepšit podporu hraní her na operačním systému Linux. Připojuje se tak do vize Valve a Steam Boxů (Steam OS), které v základu využívají právě Linux.

Připravované Steam Boxy preferují grafiky od Nvidie, AMD si tak nechce nechat ujet vlak. Pokud by se novému trhu s počítačovými konzolemi podařilo uspět a postupně vytvořit konkurenci Windows, pro který je největší počet počítačových her, mohlo by to znamenat další odbyt grafik.

Podle vyjádření trvá přepsání her z DirectX 11 na OpenGL běžně čtyři až šest týdnů a podobně by to mělo být i u Mantle API. I když zatím AMD neupřesnilo, kdy bude rozhraní Mantle dostupné pro linuxové vývojáře, můžeme očekávat novější verze s rychlejšími iteracemi, než je tomu u rozhraní DirectX nebo OpenGL.

Diskuze (26) Další článek: PaperLater vám vyrobí vlastní papírové noviny z internetového obsahu

Témata článku: , , , , , , , , , , ,