To není tak úplně pravda. Robotizace a automatizace má smysl až od nějakého objemu činnosti. V malém měřítku je člověk zatím ještě mnohem levnější, protože je mnohem univerzálnější. Týká se to jak skladu, tak i prodeje. Představte si menší podnik, kde jeden člověk plní sklad, obstará prodejní pult, dělá základní support a reklamace. A teď řekněte majiteli, že si může koupit robota do skladu (za těžké peníze), může si koupit automatizovanou pokladnu (za těžké peníze) a pronajmout si Watsona na support (za těžké peníze). Zkuste mu říct, že je přeci skvělé, že teď obslouží mnohem víc zákazníků, takže se mu to přeci vyplatí. Pošle vás hodně rychle někam, protože víc zákazníků mu nepřijde. Pro něj je jeden šmudla, co zastane po kouskách více profesí, levnější a vhodnější. Doba unvierzálních roborů schopných pracovně plně nahradit člověka je ještě pořád daleko. Většina z nich je příliš jednoúčelových.Nahnuté to mají skladníci ve velkoskladech, problém budou mít profesionální řidiči nedělající nic jiného (nicméně mnoho z nich se stane profesionálním "závozníkem", jestli si ještě někdo na tuhle pozici pamatuje; závozník bude kontrolovat náklad při nakládce/vykládce, řešit interakci s lidským okolím, když selže automatika atd.). Problém mají prodačky v super/hypermarketech, ale naopak v malých obchůdcích mohou být ještě dlouho v klidu.U intelektuální práce to je ještě horší. Pro lékaře bude AI čím dál větší pomocí (jako už je teď, ať už to jsou roboty při operacích nebo Watson při vyhodnocování), ale nahrazení také zatím v dohledné době čekat nelze. Ono to rozhodování lékaře je mnohem složitější, než si většina lidí představuje. Komunikace s pacientem je náročná, své příznaky popisují lidé zmateně, nejednodtně, subjektivně. Každé lidské tělo je jiné atd. Lékař se musí umět správně zeptat, musí umět posoudit mnoho na prvních pohled marginálních věcí. V tom technika zatím ještě selhává, schopnost rozlišit informaci od šumu není ideální.Nemluvě o tom, že jak se automatizuje čím dál více věcí, o to víc potřebují lidé, kteří se dostanou do role pacienta, lidský a osobní přístup. Takže ve zdravotnictví bude práce pro lidi ještě hodně dlouho, byť jich tam bude pochopitelně míň.