Amazon je známý tím, že drží zisky extrémně nízko, díky čemuž se mu ve spojení s nízkou marží velmi dobře daří bojovat s jakoukoli konkurencí, se kterou se střetává.
Kolik investují technologické společnosti do výzkumu a vývoje?
Jeff Bezos se tak neustále snaží investovat do nových trhů, produktů a služeb. Amazon tak sice patří mezi nejhodnotnější značky, které mají obrovské roční příjmy v oblasti stovky miliard dolarů, ale vykazují velmi malý zisk.
Tentokrát ale Amazon ukázal, co má „schovaného v klobouku“, jak prezentovaly některé vtipné obrázky na sociálních sítích. Amazon zveřejnil finanční výsledky za první čtvrtletí tohoto roku s celkovým příjmem 29,1 miliardy dolarů, což je meziroční růst o 28 %.
Nejvíce si ale Amazon pohrál se zveřejněním detailů zisků z cloudu (AWS – Amazon Web Services), které generují více zisku, než celý retail, kde jsou marže extrémně nízké. A podle čísel by navíc bez takového zisku z AWS byl vlastně retail Amazonu ve ztrátě. Jeff Bezos ale s touto strategií počítá a jak to zatím vypadá, opravdu se to vyplácí.
Amazon má velké plány v rámci globální logistiky (náklady na přepravu vzrostly meziročně o 42 % na 3,3 miliardy dolarů), kde by se mohl stát revolučním hráčem, který přinese nové technologie jako jsou drony a automatickou přepravu zboží a skladování dříve než ostatní hráči. S tlakem Amazonu na co nejnižší marži by to byla drticí zbraň proti jakékoli konkurenci, která nebude schopná podobné strategii konkurovat.
Amazon staví vlastní doručovací impérium z továrny až k zákazníkovi
Dle finančních výsledků se ukazuje i další výhoda Amazonu – dokáže vydělat peníze ve zcela jiné oblasti a strategicky tak pokrýt ztráty v jiné, kde je cílem maximální rozšíření a odstranění konkurence. Amazon začíná mít poměrně velký úspěch i s vlastním hardwarem jako jsou čtečky ebooků, chytrá asistentka Echo pro domácnosti a také multimediální platformou Prime.
Drony od Amazonu: superlevná dovážka zboží až k vám
I v těchto oblastech se mu daří nabízet levné produkty a služby, které jsou populární a konkurují ostatním řešením na trhu. Akcie Amazonu za jediný den vzrostly z hodnoty 600 dolarů na přibližně 675 dolarů.
Amazon spouští vlastní streamovací platformu pro filmy a seriály