Amazon: po výpadku nelze některá data z cloudu obnovit

Minulý měsíc postihl Amazon celodenní výpadek jejich služeb EC2 (Elastic Compute Clou) a RDS (Relational Database Service), což zapříčinilo nefunkčnost spousty webových služeb, které tuto platformu používají.

I když už Amazon téměř vše zprovoznil, tak některá data nelze obnovit. Dle Amazonu se jedná pouze o 0,07 % všech dat ve východním regionu, která už jsou nenávratně ztracena. Amazon zatím nevysvětlil, co přesně stálo za tímto výpadkem, ale podle oficiálních informací právě probíhá podrobné vyšetřování.

Někteří menší zákazníci se potýkali s problémy téměř tři dny a mnoho z nich postihl výpadek i finančně. Jeff Malek - CTO společnosti BiGDoor, která byla výpadkem postižena, oznámil, že k žádné ztrátě dat nedošlo a firma zálohuje data i pomocí vlastních systémů. Stejně jako další zákazníci si ale stěžoval na nedostatečně komunikativní přístup Amazonu ohledně podrobností o vývoji situace.

Jak je vidět, i přes moderní a komplexní systém zálohování všech dat, určité velmi malé procento nemusí jít obnovit. Takže i když spoléháte na cloudové řešení, stále nezapomínejte na vlastní systém zálohování.

Diskuze (12) Další článek: Pitva: dva anonymové kuchají server

Témata článku: , , , , , , , ,