Amazon na každém tabletu Kindle Fire tratí 50 dolarů

Amazon včera představil tři nová zařízení. Dvě čtečky elektronických knih a jeden tablet Kindle Fire s výrazně modifikovaným Androidem. Všechno to jsou moc pěkné krabičky a všechny je můžete získat za velice příjemný peníz. Tablet Fire je možné začít objednávat za 199 dolarů (zhruba 3 500 korun), což je o 300 dolarů nižší cena, než za kterou koupíte nejlevnější iPad.

Původně se spekulovalo o ceně 250 dolarů, což by stále bylo velice málo. Nakonec se ale usadila pěkná „baťovská“ cena, která jistě rozhýbe předvánoční trh. Jak ale ukazují někteří analytici, právě oněch 50 dolarů dolů bude Amazonu chybět, aby na prodejích zařízení nic netratil.

Největší prodejce e-knih na světě má na každém prodaném Kindle Fire tratit 50 dolarů. To se sice při plánovaných obřích objemech prodaných kusů může zdát jako vysoká částka, z dlouhodobého hlediska se ale jedná o velice chytrý tah. Tedy za předpokladu, že se tyto tablety skutečně budou prodávat ve velkém.

Dlouhodobá strategie před rychlými příjmy

Amazonu se původní padesátidolarová investice vrátí (a nejspíše mnohonásobně) na prodaném obsahu skrze vlastní internetový obchod. Uživatelé nejenom, že budou moci nadále kupovat e-booky, ale zároveň s tím mohou začít vybírat multimédia v nově spuštěném „Amazon iTunes“. Do Fire je možné stahovat seriály, filmy, hudbu nebo třeba aplikace. Tablet je obsah, ne samotné zařízení. To je jenom prostředkem, jak k lidem obsah dostat.

562116980.jpg 564278405.jpg
Skvělá cena a dostupný obsah. Kindle Fire může dost výrazně zahýbat s trhem.

Apple na výrobě iPadu neprodělává, naopak. Jenže ho také neprodává za 200 babek. I proto má Kindle Fire dost výraznou šanci zatřást s trhem tabletů. Stejně, jako to povedlo čtečce Kindle (zejména pak třetí verzi), která díky skvělé ceně a dostupnému obsahu ovládla trh.

Microsoft to se vstupem do sféry dotykových placek příští rok bude mít hodně těžké, stejně jako ostatní drazí výrobci. Otázkou ale je, zda tento trh skutečně tolik potřebuje. A pokud ano, bude muset najít jiný model výdělku z Windows, než tomu bylo doposud, což jsem popisoval v dnešním článku.

Každopádně i Microsoft má zkušenosti s prodejem cenově podhodnoceného zboží, stejně jako třeba Sony a někteří další výrobci. Xbox 360 se prodával pod cenou, PlayStation 3 také. Ve všech případech zvítězila dlouhodobá strategie nad krátkodobými zisky z prodeje hardwaru. Peníze se následně vrací z prodaného obsahu.

Diskuze (46) Další článek: Test antivirů: který vás aktuálně ochrání nejlépe?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,