Alza.cz se rozmnoží na více specializovaných e-shopů

Největší český internetový obchod Alza.cz se bude rozšiřovat. To není nic nového, sortiment postupně rozšiřuje nad rámec výpočetní techniky už docela dlouho. Od dnešního dne se však vydá novými cestami samostatně oddělených obchodů. Je to paradoxně opačný trend, než kterým se vydal hlavní konkurent Mall.cz.

Alza.jpg
Alza před nedávnem prošla změnou designu. Výrazné upřednostňování cen bez DPH však bohužel zůstalo a vyplatí se proto cenám věnovat zvýšenou pozornost – například zvýrazněná nabídka televize Sharp se škrtlou cenovkou 6 999 Kč a novou cenou 5 779 Kč znamená ve skutečnosti slevu pouhých 64 Kč.

Alza.cz dnes spustí nové samostatné obchody s různým specializovaným zaměřením – Avon.cz pro nákup kosmetiky značky Avon, Kleopatra.cz s nabídkou zboží pro krásu a zdraví a Hračky.cz se zbožím primárně pro děti. Na pozadí obchodů však bude stejný objednávkový a distribuční systém, mezi obchody je tak možné procházet a nakupovat různé zboží do jednoho košíku a s jedním poštovným. Takovéto specializované obchody bude Alza.cz dále rozšiřovat podle nabízeného sortimentu, samotný web Alza.cz pak zůstane tradiční doménou počítačů a elektroniky.

Hracky.jpg
SSD, toaletní voda a Lego v jednom košíku společném pro různé e-shopy

„Nároky a potřeby zákazníků se neustále vyvíjí, rozhodli jsme se tedy reflektovat tento vývoj a nabídnout jim integrovaný a inteligentní systém nákupů širšího sortimentu zboží, a to přímo u odborníků na dané produktové portfolio při současném zachování všech služeb, na které jsou zákazníci Alza.cz zvyklí“, vysvětluje změny vedoucí projektu Andrea Bartošová. Odhadujeme, že dalšími oddělenými weby se stanou v nejbližší době obchody s parfémy, hodinkami či zážitkovými poukazy, což jsou další silné sekce současné Alzy.

Alza tedy nakonec vsadila na specializované obchody fungující na společném zázemí, místo aby se snažila veškeré zboží nabízet pod jednotnou značkou největšího obchodu. Zda je to správný směr, to ukážou až finanční výsledky. A bude velmi zajímavé je porovnávat s konkurenčním Mall.cz, který se vydal přesně opačnou cestou. S původně specializovaných webů (fotoexpert.cz, bilezbozi.cz, mp3store.cz, mobilka.cz, atd.) se před dvěma lety stal jednotný a přehledný „obchoďák“ známý pod jednou značkou.

Diskuze (24) Další článek: Asus Transformer Prime: „Milý Ježíšku…“

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,