>já jsem měl rád, když žádné hlášení v MHD nebyloJestli v MHD spíš, tak ti přeju, abys napříště přejel. Jestli spíš a nepřejíždíš, tak je to jen díky tomu hlášení, které tě trkne. Hlášení je naprostý základ orientačního a informačního systému (OIS); bez displejů hrajících všemi možnými barvami se obejdu, ale bez hlášení je jízda především v cizích městech dost frustrující. Třeba nejstarší bratislavské autobusy (kloubové Karosy 700 CNG) nehlásí vůbec, tak přestože mají uvnitř displej (jen ve předu, za kloubem už ne), musí na něj člověk neustále zírat, aby svou cílovou zastávku nenechal daleko za sebou.>lidé co to nyní namlouvají již umírají, ale nahrazují je dalšíTo je právě to, o čem jsem mluvil - především ve větších městech jsou stovky, ba tisíce zastávek, které se pokaždé musejí namlouvat znovu. A nejsou to jenom zastávky, ale také hlášení pro řidiče či slepce, která běžný cestující bežně neuslyší, například:V označovači jedna je jízdenka.
Pozor, manipulační přejezd.
Uvolněte prosím prostor pro kočárek.
Z technických důvodů je přerušen provoz lanové dráhy na Petřín.
Hlášení pro řidiče a řidičky autobusu, je vyhlášen první stupeň pitného režimu.
Vítejte v Praze.
přestup na náhradní autobusovou dopravu
Linka-sto-dvacet-pět-směr-Smíchovské nádraží. (kombinace šesti jednotlivých kusů hlášení)
Pozor, poznámka ve vozovém jízdním řádu....a tak dále, a tak dále. Namluvit to všechno není sranda a je to dost časově náročné. Užitím hlasového syntetizéru by se tahle práce velmi výrazně zjednodušila. A po smrti hlasatelů by se (teoreticky, v budoucnosti) dal jejich hlas napodobit.