Airbus si zažádal o nový patent. Chce kokpit bez oken

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 56

Názory k článku

08. 07. 2014 08:26

No, nebal bych se az tak zasahu bleskem, nebo vypadku proudu, ale co kdyz odejde display sam o sobe nebo ta masina/masiny, co do nej posilaj obraz?? Ja verim, ze s tim ty piloti pristanou i tak, protoze jsou urcite machri a i tak pocitam, ze hodne litaji podle toho, co jim kdo rekne, nez ze by videli z okynka nejak obzvlast dobre.. ale rozhodne to nebude nic peknyho..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Heh nápad je to zajímaví ,ale myslím si že okna vyjdou daleko levněji než velké display

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2014 18:54

Během letu autopilota budou moci koukat na nejmodernější 3D filmy, no paráda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 07. 2014 07:48

Já to fakt nechápu. Lidi co blbnete? Už pár let se piloti v podstatě z okna nedívají. Když pominu to, že je z něho většinu času prd vidět, tak stejně přistávají na budíky. Takže se sklidněte a ti, co se bojí lítat, ať nelezou do letadla.A co se pojíždění týče, víte jak často se piloti ztratí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2014 20:49

Doufám, že tohle nikdy neschválí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2014 17:23

To je nemoc, patenty na každou hloupost. No tak nebude mít okna, to přeci není důvod k patentu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2014 16:47

Ja bych zasel jeste dal a nechal si patentovat dopravni letadlo bez pilota

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2014 16:15

Fascinuje mě, kolik lidí si myslí, že když pilot nevidí z letadla ven, tak nemůže letět, nebo dokonce přistávat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2014 15:18

A co když bude bouřka a vypadne přenos obrazu a některé naváděcí systémy? To se pak můžou už jenom pomodlit a šmitec. Stejně to chtějí na to, aby se mohli dívat na velkou televizi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2014 14:57

Dost sci-fi, zvlast ta holograficka projekce... Souhlasim, ze by mel byt vyzadovan funkcni prototyp nebo alespon nejaky zjednoduseny model. Takhle si rovnou muzou patentovat transporter, simulator a vlecny paprsek dohromady...Jinak myslim, ze pokud ma pilot fungovat jako pojistka pro pripad technickych problemu a nest zodovednost za vsechy na palube, mel by byt se vzdy letu fyzicky ucastnit - rucit vlastnim zivotem - tj. byt s pasazery a posadkou na jedne lodi a ne 1000 km daleko nekde v "kancelari". Jinak je to u armady, kde slutecne muze byt vyhodnejsi pokud vojak muze okamzite znovu "naskocit" zpet do boje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2014 13:27

Tak jestli si chtějí patentovat kabriolet, tak to si může Přemek podlaha patentovat hadici na zalévání zahrady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

A kdyz selze elektronika, tak vykouknou ze dveri, ze? Pak uz bude jen otazkou casu, proc by mel byt pilot vubec v letadle, muze byt na zemi a letadlo bude ridit na dalku, resp jen pri pristavani, zvysek zvladne autopilot..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2014 12:50

nejsem odborník, takže možná (nejspíš) plácám nesmysly. Můj pohled:
Proč by ne? Mně by to nevadilo.
Při IFR se piloti nesmí řídit podle vizuálních vjmů, ale výhradně podle přístrojů (pokud se údaje přístrojů obou pilotů shodují a není hlášená chyba).
Při letu ve výšce 10km se nemá moc co stát, pokud je letoun v dobrém stavu. Počasí před sebou piloti sledují stejně podle radaru. Jediný problém bych viděl při vzletech, přistání a pojíždění (udržet se na vzletové/pojezdové dráze).Mimochodem mám dojem, že v SSSR měli bombardér (?), který měl při letu ve velkých rychlostech kokpit bez oken. Při nižších se sklopil nos (jako Concorde) a objevil se průzor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2014 12:45

Sice toho moc neočekávám, ale napsat "modrým obrazovkám smrti a podobným lapáliím, které by deset kilometrů nad zemí nadělaly pořádnou paseku.", tomu říkám pojem o technice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2014 12:43

Nejlepší je umístění pilota na obrázku č.6. Myslím, že by mu tam bylo docela úzko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2014 12:37

Dobrý nápad. Kokpit tudíž nemusí být na nose letadla, a později dokonce ani v letadle.Ale je to svinstvo, uznat patent na sci-fi myšlenku, aniž by bylo nutné předvést fungující prototyp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2014 12:29

Tady je zase pitomců. Ten display není kvůli tomu, že by se Airbusu nechtělo vyřezávat přední okna. Obraz oproti sklu může být výrazně vylepšený - zesílený jas, zvýrazněné objekty, navigační značky, prakticky s odstraněným vlivem tmy nebo mlhy - něco co běžný HUD nezvládne.A co se týče závislosti na elektřině, tak se probuďte do 21 století - veškeré ovládání je už dneska by wire.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2014 12:22

No tak já bych tak kritický nebyl, přeci jen výhled z toho okýnka asi není bůhvíco a takovéto řešení nabídne pilotům mnohem lepší možnosti orientace, nebo se pletu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2014 11:41

Vyřezávat do trupu okna je práce navíc, pasažéři taky nepotřebují okna a ani sedačky, stačí nějaká tyč za kterou se chytí a dole na letišti podepíší prohlášení, že se vzdávají práva chodit na záchod (v IT se to tak dělá už léta a funguje to, jenom to není záchod ale soukromí). Ušetřené miliardy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2014 11:28

To by zajímalo co něco takového udrží v chodu, když v letadle vypadne el. proud, nebo bude například zasaženo bleskem. Předpokládám, že napájet to jen záložní vrtulkou na výrobu el. proudu nebude úplně jednoduché...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2014 11:25

Tak ať se s tím tvůrci patentu napřed párkrát proletí, a pak ať si to nechají patentovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 07. 2014 11:25

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.btw Jednu dobu jsem uvažoval nad "zrcadlem budoucnosti", kde by byla kamerka a velký displej. Ve finále jsem to zavrhnul jako blbost.
Že já si ten princip nenechal patentovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor