Google, Facebook, Adobe a další se pokoušejí využít techniky strojového učení k přenosu grafického stylu ze zdroje na libovolný cíl. Každému to jde trošku jinak a s různými výsledky, je to však Adobe, který se nyní pochlubil opravdu zajímavými výsledky.
Specialisté kreativního hegemona publikovali na Arxivu studii Deep Photo Style Transfer (PDF) a především sadu ukázek. Neuronová síť se nejprve naučila barevný styl zdrojové fotografie, vytvořila si pro něj model a ten pak už mohla aplikovat na jakákoliv vstupní rastrová data – pixely.
Zcela vlevo fotografie, která poslouží k vytvoření modelu. Vpravo fotografie odlišného místa a pak výsledek, když na ni neuronová síť aplikovala model. Denní velkoměsto se tedy rázem proměnilo v noční.
Čím lépe naučený model, tím věrohodnější výsledky. A ty od Adobu jsou zatím nejlepší, které jsme kdy viděli. Ostatně posuďte sami. V případě Adobe se nabízí i možnost praktického využití. Fotograf s Photoshopem si možná jednou vycvičí vlastní model a bude přenášet nejvhodnější styl na třeba nepříliš ideální fotografie.
Dokonce by to mohlo mít i zajímavý obchodní rozměr. Například některý zkušený fotograf by mohl nabízet k prodeji svůj model s tím, že by jej pak mohli na své fotky aplikovat běžní amatérští fotografové.