Acer uvedl nový 24" Full HD monitor s podporou 3D

Diskuze čtenářů k článku

05. 02. 2010 19:42

Zajímalo by mne - dokáže tento monitor zobrazit 16,7 miliónů barev?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2010 20:12

Proc by jako nedokazal?

Samozrejme, soucasne urcite ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2010 10:30

Velmi pravděpodobně ne, jako většina TN panelů.

Ale jako produkt pro hráče a případně sledování 3D filmů to nemusí být na škodu, a profesionální grafik si TN nekoupí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2010 12:55

nuz, 60 Hz LCD uz pojde do stareho zeleza, stale ma prekvapuje ze nesli na viac Hz uz davnejsie, kedze 2ns monitormi sa to len hemzi, takto to este niaky cas bude drahsia zalezitost

kazdopadne ten nVidia 3D kit je super vecicka kedze k tomu staci uz 8x00 a lepsia karta

predpokladam ze podobne bude mat aj ATI

necital som presne specifikaciu ale zatial to podporuje oficialne 100 a 120Hz monitory, dobre by bolo ist az na 200Hz ako pri televizoroch lebo keby tie okuliare preblikavali 100Hz uz by to bolo komfortnejsie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2010 13:58

jaká že je maximální frekvence, kterou lidské oko je schopné pozorovat? jo aha 24Hz to pak ano...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2010 14:11

to je nesmysl takhle to srovnávat, zobrazení na monitorech není dokonalé, je potřeba nechat si rezervu, vyšší rozlišení je rozhodně lepší, navíc pokud je to v kombinaci s 3D. navíc těch 60Hz pro monitor je něco jiného než rozlišovací schopnosti očí, záleží na použité technologii, crt monitor na 60Hz ti vypálí oči, 85Hz je již v pohodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2010 14:20

je to přehnané, ale to i 200Hz zobrazovadlo. U CRT je problém se setrvačností luminoforu, kde při malé setrvačnosti obraz bliká při velké jsou tam stíny, ale při setrvačnosti oka není možné překonat...

abych se přiznal nevím jak fungují nynější "3D brýle"(raději brýle pro prostorový efekt), jestli polarizačníma filtrama, nebo zatmíváním - pokud by se jednalo o zatmívání tak tam chápu nutnost 120Hz (60Hz pro každé oko).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2010 00:06

su aj riesenia co pouzivaju polarizacne okuliare, ale potom treba specialny monitor ktory ma kazdy druhy pixel polarizovany inak, takze vysledne rozlisenie je len polovicne

na to nvidia 3D staci hociaky CRT monitor co ma ason v niakom mode 100Hz, resp adekvatny LCD co je o cosi drahsia zalezitost a tie okuliare su stmievacie (blikacie) a zosynchronizuju sa bezdratovo s krabickou co mas pripojenu do USB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2010 14:13

Porid si CRTcko a pust si ho na 43Hz (coz je myslim minimum, kterej jsem videl). Sice paprsek brouzdajici po obrazovce neuvidis, ale jak to blika jo. I 60Hz je naprosto nechutny sledovat, 75Hz clovek jeste lehce vnima, jak ten obraz pulzuje, nad 80 uz to chce asi poradny oci. 100Hz uz nepozna nikdo (aspon co jsem zatim slysel). A pokud potrebujes rychle stridat obraz pro pravy a levy oko, vynasob to dvema. A pak si taky precti nejaky clanek s titulkem "interference" (nebo jak se to pise)....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2010 16:37

Pochopte prosim, ze neni 60Hz u CRT jako 60Hz u LCD. Hodinky vs. holinky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2010 17:13

On taky o LCD nerekl ani slovo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2010 14:13

Pro plynulost pohybu stačí 24, ale změny jasu z černé do bíle postřehnete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2010 14:44

Ano i ne. 24 fps je spíše kulturní konsenzus, norma, na kterou jsme zvyklí z filmů. Vytváří obraz, který působí "filmově", televizní zpravodajství točené 50fps (ať už prokládaně či progresivně) naopak působí "živě". Jsou to dvě různé techniky používané k dosahování dvou konkrétních druhů obrazu. 50 či 100 snímků tedy skutečně může působit jakoby reálněji, otázka je, kdo se na to chce dívat. Filmovost je mimo jiné dána právě mázlým pohybem s 24 fps.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2010 23:55

je rozdiel 60Hz na LCD monitore a v tych okuliaroch

LCD monitor ostava stale vysvieteny, a za 1/60sec sa obraz zmeni

zatial co v tych okuliaroch mas 1/60s jedno oko uplne tmave a druhe otvorene a 1/60 naopak

takze je to ofekt podobny ako na CRT monitore, kde sa strieda cierny a farebny obraz

a 60Hz je sice dost aby to nesekalo, ale malo nato aby sa zrusili vedlajsie zdravotne ucinky ako je bolest oci, hlavy a pod..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2010 09:24

24hz je to co dokážete rozlišit jako celek. Ale i to , z čeho vás potom bolí oči a hlava, mimo jiné, samozřejmě. Váš organismus vnímá jemnější změny, i když to mozek nebere

Jinak v určitých případech, rozlišíte i větší frekvenci, třeba 50hz na bílých titulkách, problikávají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2010 15:42

toto neber jako flame. Jen me opravdu zajima, jestli lze nebo je neco podobneho (nVidia 3D vision) na applech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2010 23:46

neviem o tom, ja osobne mam na hranie aj PC, ake mozes si cez bootcamp nastartovat windows, a vacsina macov ma nvidia 9x00 karty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2010 16:36

2ns LCD panel neni.

2ms(!) pisou nekteri vyrobci u kdejakeho kramu. V kazdem nezavislem testu se doctete, jak moc lzou.

(Podobny festival lharu se tyka dynamickeho kontrastu, PMPO vykonu u reproduktoru, udajneho vykonu u zdroju,...)

3D je jiste fajn, ovsem na spatnem obrazu to nic nemeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2010 12:54

Ale TN nici vsechno. Muze to byt vsechno sebekrasnejsi ale jakmile je to TN tak staci, aby se jen nekdo prisel ze strany podivat a nic neuvidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2010 13:23

ta cena je taka, ze pre ludi 'zo strany' mozes kupit dalsi monitor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor