…modrá! Alespoň co se týče desíti nejnavštěvovanějších stránek na internetu. Vyplývá to z analýzy, kterou provedl designér Paul Herbert. V ní vzal zdrojové kódy prvních stránek v žebříčku na Alexa.com a všechny použité barvy zanesl do grafu.
Zastoupení odstínů jednotlivých barev na desíti nejnavštěvovanějších webech internetu (zdroj: Paul Herbert)
S modrou barvou na webu máme spojený především Facebook a Twitter, najdeme ji ve větší míře zastoupenou také na Googlu či Yahoo. Naopak analýza přesně ukazuje korporátní barvy Amazonu, který má v grafu zastoupené především odstíny žluté.
Jaké barvy používají největší weby? (zdroj: Paul Herbert)
Připomenout musíme také projekt The Colors of Motion, který analyzuje barvy ve filmech. Pracuje s průměrnou barvou každé scény a ty potom řadí do působivé časové osy. Tento nápad také získal ocenění Awwwards.