Martin Hejral

Vizuální editace a animace formátu SVG, 3. díl

Vizuální editace a animace formátu SVG, 3. díl

Dnes nás čeká další editor vektorové grafiky formátu SVG-XML. Opět pokrývá téměř celé spektrum schopností tohoto standardu a díky tomu nás nic nebude omezovat v tvůrčím rozletu.

25.  5.  2006 | Martin Hejral |2

Vizuální editace a animace formátu SVG, 2. díl

Vizuální editace a animace formátu SVG, 2. díl

Dnes se podíváme na další editor vektorové grafiky formátu SVG-XML. Mobile Designer 2 zvládá téměř celé spektrum schopností tohoto standardu.

18.  5.  2006 | Martin Hejral |1

Vizuální editace a animace formátu SVG, 1. díl

Vizuální editace a animace formátu SVG, 1. díl

V minulých dílech jsem vám předvedl nejnovější pokroky v zobrazování vektorové grafiky ve formátu SVG-XML. A když už bylo řečeno A, dopovězme si nyní i B - podívejme se na novinky na poli vizuálních grafických editorů a animátorů.

11.  5.  2006 | Martin Hejral |3

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 6. část

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 6. část

Možnosti a výhody standardní vektorové grafiky SVG v moderních prohlížečích Opera 9 a Firefox 1.5 jsem vám předvedl v předcházejících textech této série. Dnes si ukážeme, že zmíněné výhody lze alespoň částečně využít i v současnosti dominantním webovém prohlížeči Explorer.

27.  4.  2006 | Martin Hejral |11

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 5. část

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 5. část

Minule jsme si předváděli jak využít technologie XSLT k velkosériové výrobě standardní vektorové grafiky z tabulkových dat ve formátu XML. Dnes budeme pokračovat ve stejném stylu - nebudu vás trápit suchou a otravnou teorií, namísto toho se formou podrobných komentářů a popisu funkce reálného příkladu budu snažit ukázat další zajímavé možnosti moderní technologie pro web budoucnosti.

20.  4.  2006 | Martin Hejral

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 4. část

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 4. část

Minule jsme si předvedli, že standardní vektorová grafika SVG-XML (oficiální standard W3) se stala skutečností v moderních webových prohlížečích Mozilla Firefox 1.5 (Camino 1) a Opera 9. Ve všech pádech skloňované XML už není nějakou akademickou nebo nepraktickou hříčkou, nýbrž reálným nástrojem, který je díky zmíněným prohlížečům dostupný úplně všem.

13.  4.  2006 | Martin Hejral |3

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 3. část

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 3. část

Proč bychom měli kvůli vektorové grafice studovat hromadu nových nestandardních technik a postupů? Proč dělat věci dvojím způsobem? Proč ta schizofrenie, když nám stačí ty znalosti, které už máme dnes!

2.  3.  2006 | Martin Hejral |21

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 2. část

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 2. část

Proč bychom měli kvůli vektorové grafice studovat hromadu nových nestandardních technik a postupů? Proč dělat věci dvojím způsobem? Proč ta schizofrenie, když nám stačí ty znalosti, které už máme dnes!

23.  2.  2006 | Martin Hejral |35

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 1. část

Budoucnost vektorové grafiky na webu, 1. část

Web budoucnosti leží na dosah. Standardní vektorová grafika SVG-XML (oficiální standard W3) se stala skutečností. Prohlížeče Mozilla Firefox 1.5 a Opera 8 už pro vykreslování vektorů nepotřebují žádné doplňky. Ledy se hnuly a vývoj druhého nejrozšířenějšího prohlížeče konečně pokročil i v oblasti SVG.

16.  2.  2006 | Martin Hejral |38

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak používat VR k práci

Megatest 18 levných monitorů

Test lokátorů s Bluetooth

Průvodce nákupem RAM