Přečtěte si zajímavé redakční články, které se věnují tématu HTML/CSS/ WebDesign.
Dnes nás čeká další editor vektorové grafiky formátu SVG-XML. Opět pokrývá téměř celé spektrum schopností tohoto standardu a díky tomu nás nic nebude omezovat v tvůrčím rozletu.
25. 5. 2006 | Martin Hejral|2
Dnes se podíváme na další editor vektorové grafiky formátu SVG-XML. Mobile Designer 2 zvládá téměř celé spektrum schopností tohoto standardu.
18. 5. 2006 | Martin Hejral|1
V minulých dílech jsem vám předvedl nejnovější pokroky v zobrazování vektorové grafiky ve formátu SVG-XML. A když už bylo řečeno A, dopovězme si nyní i B - podívejme se na novinky na poli vizuálních grafických editorů a animátorů.
11. 5. 2006 | Martin Hejral|3
Možnosti a výhody standardní vektorové grafiky SVG v moderních prohlížečích Opera 9 a Firefox 1.5 jsem vám předvedl v předcházejících textech této série. Dnes si ukážeme, že zmíněné výhody lze alespoň částečně využít i v současnosti dominantním webovém prohlížeči Explorer.
27. 4. 2006 | Martin Hejral|11
Minule jsme si předváděli jak využít technologie XSLT k velkosériové výrobě standardní vektorové grafiky z tabulkových dat ve formátu XML. Dnes budeme pokračovat ve stejném stylu - nebudu vás trápit suchou a otravnou teorií, namísto toho se formou podrobných komentářů a popisu funkce reálného příkladu budu snažit ukázat další zajímavé možnosti moderní technologie pro web budoucnosti.
20. 4. 2006 | Martin Hejral
Minule jsme si předvedli, že standardní vektorová grafika SVG-XML (oficiální standard W3) se stala skutečností v moderních webových prohlížečích Mozilla Firefox 1.5 (Camino 1) a Opera 9. Ve všech pádech skloňované XML už není nějakou akademickou nebo nepraktickou hříčkou, nýbrž reálným nástrojem, který je díky zmíněným prohlížečům dostupný úplně všem.
13. 4. 2006 | Martin Hejral|3
Proč bychom měli kvůli vektorové grafice studovat hromadu nových nestandardních technik a postupů? Proč dělat věci dvojím způsobem? Proč ta schizofrenie, když nám stačí ty znalosti, které už máme dnes!
2. 3. 2006 | Martin Hejral|21
23. 2. 2006 | Martin Hejral|35
Web budoucnosti leží na dosah. Standardní vektorová grafika SVG-XML (oficiální standard W3) se stala skutečností. Prohlížeče Mozilla Firefox 1.5 a Opera 8 už pro vykreslování vektorů nepotřebují žádné doplňky. Ledy se hnuly a vývoj druhého nejrozšířenějšího prohlížeče konečně pokročil i v oblasti SVG.
16. 2. 2006 | Martin Hejral|38
Poté, co jsme v předchozích šesti článcích stručně prošli základními znalostmi webdesignéra, uděláme v posledním díle malý krok stranou. Budeme se totiž zabývat pracovními postupy při tvorbě webu. Řekneme si, jak se většinou postupuje dnes, a podíváme se i na vylepšenou posloupnost kroků.
4. 6. 2004 | Martin Michálek|40
Když jsme se minule zmiňovali o technologiích XHTML a CSS, jako bystří čtenáři jste se jistě začali zajímat o nástroje, které vám zjednoduší práci s nimi. V tomto článku si jich několik představíme.
20. 5. 2004 | Martin Michálek|50
XHTML/CSS/JavaScript je magické zaklínadlo dnešního webdesignu. Jestliže se kolem webdesignu chvíli motáte, už jste na něj asi narazili. Naopak, pokud ještě nevíte, o co jde, právě jste na začátku článku, který by vám mohl poskytnout základní přehled.
14. 5. 2004 | Martin Michálek|53
Dobrému webdesignérovi nemůže stačit, že se uživatelé na jeho stránky dostanou, rychle se zorientují a snadno je používají. Proto dobrý webdesignér ví něco i o vzhledu, stylistice a marketingu pro web. Dnes se o nich zmíníme i my v tomto článku.
5. 5. 2004 | Martin Michálek|15
Jeden z mýtů webdesignu, který jsme si minule vyvrátili, tvrdil, že webové stránky musejí mít především hezký vzhled. Už víme, že to není pravda. O tom, že za webdesignem se kromě samotného vzhledu skrývá několik dalších oborů, si můžete přečíst v dnešním a příštím pokračování seriálu o současném webdesignu.
28. 4. 2004 | Martin Michálek|30
Stejně jako každý rodící se obor je i webdesign zamlžen mnoha mýty. Pojďme se některým z nich podívat na chrup. Třeba společně zjistíme, že jsou zbytečné a můžeme na ně vzít zubařské kleště.
21. 4. 2004 | Martin Michálek|69
Jestliže jste několik posledních let dobře nesledovali vývoj webdesignu, asi budete překvapeni změnami v jeho pojetí, které se za krátkou dobu udály. Web je stále velmi mladé médium. Řadu let od jeho vzniku jsme si mohli myslet, že jej zvládáme, ale nebyla to pravda. Jak dělat dobré stránky se deset let od počátku existence webu učí také mnozí profesionálové v oboru.
13. 4. 2004 | Martin Michálek|89
V minulém článku jsme se seznámili s úplnými základy tvorby webových stránek, nyní se konečně podíváme na samotný jazyk XHTML. Nejprve na jeho historii, která se odvíjí od jazyka HTML.
26. 2. 2004 | Šimon Grimmich|47
Tento nový seriál o tvorbě webových stránek je v první řadě určen úplným začátečníkům.
19. 2. 2004 | Šimon Grimmich|131
V závěrečném dílu seriálu o W3C DOM a jeho praktickém použití v jazyce Javascript si posbíráme střípky, které se nám nevešly do minulých dílů, ale mohou se nám při práci hodit. Na závěr uvedeme několik odkazů na hodnotné zdroje o DOM.
17. 4. 2002 | Jakub Havel
Dnes se budeme zabývat manipulací s CSS stylesheety. Naučíme se mimo jiné přidávat, měnit či mazat jednotlivá pravidla či deklarace.
10. 4. 2002 | Jakub Havel|1
Macromedia Flash v najnovšej testovacej verzií MX predstavuje profesionálny produkt pre tvorbu animácií pre web. K jeho základným nevýhodám však, podobne ako u väčšiny komerčných nástrojov, radíme vysokú nákupnú cenu. Preto by nebolo na škodu poobhliadnuť sa po lacnejších programoch schopných ponúknuť čo najväčší komfort a počet funkcií ako Flash. A jedného takého „náhradníka“ s menom Swish si teraz predstavíme.
4. 4. 2002 | Martin Kováč
Jak pomocí DOM dynamicky měnit kaskádové styly v dokumentu? Dnes načneme téma, které patří k fundamentům znalostí každého dobrého webmastera.
3. 4. 2002 | Jakub Havel|4
V dnešním díle si ukážeme vlastnosti pro přístup k jednotlivým prvkům tabulky a metody pro odstranění prvků tabulky. Na konci najdete přehlednou tabulku vlastností a metod pro práci s HTML tabulkami.
27. 3. 2002 | Jakub Havel
Dnešní díl bude věnován představení možností, které máme v DOM k dispozici, pokud chceme pracovat s tabulkami.
20. 3. 2002 | Jakub Havel|1
Dnes si ukážeme další metody pro manipulaci s uzly a na závěr je pro vás připravena další shrnující taabulka.
13. 3. 2002 | Jakub Havel
Dnes se začneme zabývat tématem, které ukazuje sílu a možnosti DOM – vytvářením nových uzlů (elementů, atributů, textu) a jejich přidáním do dokumentu.
6. 3. 2002 | Jakub Havel
Dnešní díl bude zaměřen prakticky. Ukážeme si užitečný univerzální skript, který nám umožní procházet libovolným dokumentem a zjišťovat vlastnosti všech jeho uzlů.
27. 2. 2002 | Jakub Havel
Dnes se budeme věnovat dalším DOM vlastnostem a metodám pro procházení a čtení dokumentu. Na konci tohoto dílu je pro vás připravena přehledná tabulka shrnující vše, co bylo do této chvíle představeno.
20. 2. 2002 | Jakub Havel
Dnešní díl bude věnován základům použití DOM v jazyce JavaScript. Na jednoduchých příkladech si ukážeme, jak je možné procházet dokumentem a přistupovat k elementům, atributům a jejich vlastnostem.
13. 2. 2002 | Jakub Havel|10
Chtěli byste si zkusit napsat vlastní aplikaci, ale vládnete pouze HTML případně JavaScriptem? Nevěšte hlavu, s Microsoftem to dokážete! Jak na to, vám poradí tento článek.
12. 2. 2002 | Jan Auer|24
Víte, co je to Objektový modelu dokumentu? Víte, jakým způsobem ho můžete používat? Nový seriál článků by vás měl krok po kroku dovést k praktickému osvojení celé problematiky. Úvodní díl bude zaměřen na seznámení s DOM.
6. 2. 2002 | Jakub Havel|5
Potřebujete vytvořit na jedné stránce několik odkazů s různým vzhledem a nevíte jak na to? Nezoufejte je to jednoduché.
21. 12. 2001 | Marek Němec|5
Vektorová grafika je jedna z oblastí, která je pro web jako stvořená. Konsorcium W3C již delší dobu vyvíjí standard SVG (Scalable Vector Graphics), založený na technologii XML. Nyní W3C vydalo doporučení k užívání SVG 1.0.
11. 9. 2001 | Zbyněk Kosík|6
Tento článek ocení zejména ti tvůrci stránek, kteří nemají znalost PHP, ASP či jiného podobného jazyka.
4. 9. 2001 | David Labas|65
Aplikace Macromedia Dreamweaver UltraDev je určena pro rychlou a jednoduchou tvorbu dynamických aplikací pro web. Umožňuje tvorbu datově založených webových aplikací i neprofesionálním tvůrcům a neprogramátorům a to vše na více platformách.
21. 8. 2001 | Michal Malich|4
Podobná témata: Internet Explorer, Javascript, xAI, Microsoft, Opera, Barvy, Internet, Multimédia, Programování, Firefox, SVG, X, Google, Fuchsia, Download, Java, Whois, Poradna, Služby, Hardware
Jak používat VR k práci
Megatest 18 levných monitorů
Test lokátorů s Bluetooth
Průvodce nákupem RAM
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.