Přečtěte si zajímavé redakční články, které se věnují tématu Flash.
Dnešním dílem uzavřeme tento, již přes rok trvající, seriál o programování ve Flashi. Stručně si zopakujeme nejčastější problémy a nakonec se pokusíme nahlédnout do budoucnosti flashových aplikací.
22. 5. 2006 | Ondřej Brichta|3
V dnešním díle si vytvoříme jednoduchou komponentu, která bude zobrazovat barvy z barevné paletky.
15. 5. 2006 | Ondřej Brichta|1
V dnešním díle si trochu oddychneme a pohrajeme si s již známými bitmapovými filtry, pomocí kterých vytvoříme neustále se pohybující a náhodně se dělící plastickou hmotu.
8. 5. 2006 | Ondřej Brichta|2
V dnešním díle vytvoříme dynamické flashové menu, které bude externě konfigurovatelné pomocí XML datového souboru.
24. 4. 2006 | Ondřej Brichta|4
V dnešním díle si popíšeme způsob a pravidla tvorby vlastního prezentačního CD a představíme si některé užitečné funkce pro ovládání těchto prezentací.
18. 4. 2006 | Ondřej Brichta|1
V dnešním díle se podíváme na užitečný doplněk našich prezentací, kterým je fotogalerie. Naše galerie bude umět načítat a dynamicky zobrazovat externí obrázky díky snadno editovatelnému řídícímu XML dokumentu.
11. 4. 2006 | Ondřej Brichta|6
V dnešním díle si představíme významné pomocníky při práci s Flashem, kteří šetří čas při tvorbě složitějších efektů a animací, umožňují tvorbu plnohodnotných 3D animací, kvalitních flashových spořičů nebo rozšiřují funkce flashových animací o ukládání a manipulaci se sobory či přímou spoluprácí s databázemi.
3. 4. 2006 | Ondřej Brichta|1
Indexovatelnost swf souborů už dávno není žádným tajemstvím, proto si dnes ukážeme, jak vidí naše flashové stránky například Gogole a představíme si několik řešení, jak zajistit přístupnější obsah pro vyhledávače a tím i pro naše uživatele.
27. 3. 2006 | Ondřej Brichta|1
Tento miniseriál, kdy jsme vytvořili jednoduchou akční hru, dnes uzavřeme přidáním funkcí pro ukládání výsledků, dosažených jednotlivými hráči.
20. 3. 2006 | Ondřej Brichta|1
Dnes do hry přibudou nepřátelé, kteří budou ohrožovat naší figurku. Aby ale figurka nebyla bezbranná, umožníme jí jednoduchým způsobem nepřátele zneškodnit pomocí střely.
13. 3. 2006 | Ondřej Brichta|1
V dnešním díle oživíme našeho hrdinu, ze kterého se tak stane opravdová chodicí figurka. Navíc také přidáme nové objekty pro snižování a zvyšování počtu životů na hráčově kontě.
6. 3. 2006 | Ondřej Brichta|2
Dnes to naše figurka „odskáče“. Naučíme jí poskakovat po scéně, ale abychom neposkakovali pouze na jednom místě, umožníme posouvání celé scény podle pohybu figurky.
27. 2. 2006 | Ondřej Brichta|2
V dnešním díle upravíme detekci kolize do obecně použitelné podoby, umožňující zjišťovat kolizi dvou objektů v aktuálních pozicích včetně užitečné funkce, zjišťující možnou kolizi dvou objektů, která teprve nastane.
20. 2. 2006 | Ondřej Brichta|1
Dnešním dílem začínáme další z miniseriálů, na jehož konci bude akční hra, umožňující ukládání výsledků všech zúčastněných hráčů. Dnes se zaměříme na nejdůležitější funkci, která se týká detekce kolize jednotlivých objektů.
13. 2. 2006 | Ondřej Brichta|1
Dnes se podíváme na možnost ukládání malého množství dat do souborů podobných klasickým cookies, které známe z běžných webových aplikací. Uložená data využijeme pro vytvoření jednoduchého počítadla návštěv.
6. 2. 2006 | Ondřej Brichta|3
V dnešním díle dokončíme naší jednoduchou návštěvní knihu. Převedeme zpracování dat na stranu swf souboru, zápisům přidáme časový údaj a s využitím užitečné Tooltip komponenty umožníme zobrazení IP adresy odesílatele zprávy.
30. 1. 2006 | Ondřej Brichta|4
V dnešním díle přidáme do návštěvní knihy funkce pro kontrolu správnosti vstupních údajů, vysvětlíme a popíšeme si nově použitou komponentu Alert a nakonec se zmíníme o správném kódování zdrojových dat knihy.
23. 1. 2006 | Ondřej Brichta|1
Mezi významné prvky webových prezentací patří části věnované interakci s uživateli. Flash ve spolupráci s dalšími programovacími jazyky si s různými anketami, chaty, nebo návštěvními knihami umí dobře poradit. I z tohoto důvodu dnes začneme další z miniseriálů, věnovaný již zmíněným aplikacím. Na úvod si vytvoříme velmi jednoduchou návštěvní knihu.
16. 1. 2006 | Ondřej Brichta|21
Dnes se zaměříme na možnosti kreslení objektů s výplněmi. Vyzkoušíme si možnosti nastavení jednotlivých parametrů přechodové výplně objektu pomocí příkazů AS a nakonec vytvoříme aplikaci pro kreslení čtyřúhelníků s možností dynamické změny polohy vnitřní výplně pomocí kurzoru myši.
9. 1. 2006 | Ondřej Brichta|1
V minulém díle jsme si vytvořili aplikaci pro kreslení jednoduchých čar. V dnešním díle provedeme menší úpravy této aplikace, abychom si vyzkoušeli základní možnosti kreslení křivek.
2. 1. 2006 | Ondřej Brichta|4
Dnešním dílem se začneme podrobnější seznamování se s možnostmi kreslení ve Flashi pomocí AS. Pro začátek si vytvoříme jednoduchou aplikaci, která bude umět kreslit barevné linky včetně jejich mazání.
26. 12. 2005 | Ondřej Brichta|1
Dnešním dílem zakončíme náš miniseriál o tvorbě grafů jednoduchou funkcí, pomocí které snadno vytvoříme dynamický čárový graf, který bude opět čerpat hodnoty z připravené tabulky.
19. 12. 2005 | Ondřej Brichta|1
V minulém díle jsme si ukázali zajímavý způsob dynamického generování grafů. Dnes navážeme na předchozí díly a zdrojová data grafu zobrazíme v tabulce pomocí komponenty DataGrid.
12. 12. 2005 | Ondřej Brichta|1
Pokud potřebujeme graficky zobrazit určité hodnoty, grafy jsou k tomu ideální. A protože už toho hodně umíme, dnešní generátor dynamických sloupcových grafů pro nás bude hračkou.
5. 12. 2005 | Ondřej Brichta|2
V dnešním díle se podíváme na využití komponenty „MenuBar“, díky které můžeme snadným způsobem vytvořit zajímavé menu webové prezentace. Zdrojová data budou v XML formátu, který se bude starat o všechny texty prezentace.
28. 11. 2005 | Ondřej Brichta|1
Základní flashové komponenty výrazně usnadňují naši práci. Jejich užívání však často brání obavy z jejich složitosti, nebo neznalosti možností, jak je přizpůsobit svým potřebám. V dnešním díle se podíváme na některé nejpoužívanější zástupce.
21. 11. 2005 | Ondřej Brichta|1
Každý tvůrce flashových animací se časem zamyslí nad otázkou, jak by mohl ochránit své jedinečné výtvory před nenechavými zloději kódů a objektů. Dnes si ukážeme, jak alespoň částečně zabránit těmto nežádoucím zásahům.
14. 11. 2005 | Ondřej Brichta|1
Určitě časem dospějeme do situace, kdy budeme chtít uživateli našich aplikací nabídnout formulář pro odesílání e-mailových zpráv. V dnešním díle si ukážeme dva způsoby odesílání e-mailů.
7. 11. 2005 | Ondřej Brichta|2
V dnešní lekci ještě na chvilku zůstaneme u kopírování a práce s bitmapovým objektem. Ukážeme si, jak rozřezat obrázek do malých objektů, které budeme náhodně rozhazovat po původním obrázku.
31. 10. 2005 | Ondřej Brichta|3
Nová třída BitmapData v sobě skrývá obrovský potenciál využití. Dnes nakoukneme pod pokličku této významné třídy a ukážeme si zajímavou metodu, která umožňuje kopírovat obrázky pixel po pixelu.
24. 10. 2005 | Ondřej Brichta|1
Dnes se v první části podíváme na zajímavý filtr pro deformaci objektů podle barevné předlohy. Ve druhé části se zmíníme o neméně zajímavých blend modech, které umožňují nastavení různých druhů vzájemného barevného prolínání objektů.
17. 10. 2005 | Ondřej Brichta|1
Flash 8 je již na světě a přinesl nám mnoho zajímavých novinek. Dnešním dílem začneme postupné seznamování se s nejvýznamnějšími změnami. Dnes se podrobněji zaměříme na nový filtr „blur“, který nám umožňuje rozmazávat objekty.
10. 10. 2005 | Ondřej Brichta|1
Možnosti flashových interaktivních multimediálních aplikací byly významně rozšířeny. Před několika týdny uvolněná novinka společnosti Macromedia je zde, aby nás vtáhla do víru nových vizualizačních možností a metod. Do jaké míry se jí to daří, zhodnotíme společně v dnešní recenzi.
4. 10. 2005 | Ondřej Brichta|4
Externí načítání zvuků máme již za sebou, jednodušší variantu umisťování a přehrávání zvukových souborů si vyzkoušíme v dnešním díle. Ozvučíme tlačítko, komponentu a vyzkoušíme si i jednoduchou editaci zvukové stopy.
3. 10. 2005 | Ondřej Brichta|1
Dnes se vrátíme k restu z předešlých dílů ohledně přehrávání videa ve FLV formátu a ukážeme si jednu z možností v ovládání uvedených videosouborů.
26. 9. 2005 | Ondřej Brichta|5
Podobná témata: Hardware, Simulace, Mac Studio, Čas, Mor, Programování, Soubor, Software, 3D, Zvuk, Bezpečnost, Kniha, Čtečka, Multimédia, MP3, Fotky, MD5, Windows, RSS, Prohlížeče
Jak zálohovat fotky z mobilu
Velký test levných chytrých hodinek
Test 16 powerbank s kapacitou 10 000 mAh
Ověřené aplikace pro vzdálenou podporu
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.