Téměř 30 procent uživatelů nakupuje podle spamu

Až 30 procent dotázaných lidí přiznává, že se nechává ovlivnit spamem a nakupuje, co je inzerováno v nevyžádaných e-mailových zprávách. Tyto značně šokující výsledky výzkumu publikovala společnost Marshal zabývající se internetovou bezpečností.

Testovaným vzorkem bylo 622 uživatelů internetu. Pilulky na vylepšení sexuálních zážitků, nějakou zábavu pro dospělé, cenově výhodné ilegální programy, anebo luxusní „zaručeně pravé“ hodinky a šperky objednává 29,1 procenta z nich. Výzkumy této oblasti se značně liší a to nejen díky použité technologii. Setkat se tak můžeme se se znatelně rozdílnými výsledky od pouhých 4 procent přes 11 procent až po 20 procent. Některé výzkumy totiž započítávají jako spam i marketingové nabídky ke kterým se uživatelé přihlásili.

TIP: Jméno Angeliny Jolie nejčastěji doprovází spam e-maily

Důkazem, že lidé lákavé nabídky využívají, může být neustálý růst množství spamu. Pokud by nikdo na základě nevyžádané pošty nenakupoval, zajisté by spam neexistoval, shodují se tvůrci výzkumu. Bradley Anstis, šéf Marshalu, dále zmiňuje, že přibližně 10 nákupů je uskutečněno z každých 10 milionů odeslaných spamů. Objednat si odeslání milionu reklamních nabídek mailem přijde údajně na pouhých pět dolarů. Díky internetové anonymitě je tak možné šířit nabídky černého trhu relativně beztrestně a s minimálními náklady.

Zdroj: Channel Web

Diskuze (8) Další článek: Razor1911: Je už málo schopných crackerů

Témata článku: , , , , , , , ,