Google stále nejdražší značkou světa, druhý je Microsoft

Americká internetová společnost Google už třetí rok po sobě obhájila post nejdražší značky světa, když se její hodnota vyšplhala na 100 miliard dolarů. Populární žebříček Millward Brown Optimor nadále uvádí, že mezi desítkou nejdražších značek jsou celkem 4 počítačové společnosti. Píšou to dnešní Hospodářské noviny.

Googlu za rok vzrostla hodnota značky o 16 procent i přes ekonomickou recesi. Výborné hospodaření mladé společnosti se mimo jiné pozitivně projevuje i na hodnotě akcií, jejichž hodnota se v současné době pohybuje nad 380 dolary. Připomínáme, že hodnota značky počítá pouze se samotnou značkou, nikoli s hodnotou celých společností.

Rostla i hodnota jména Microsoft, který si od loňského roku polepšil o jednu pozici a umístil se na druhém místě. Čtvrtá pozice patří dalšímu IT gigantu IBM, šestý je pak americký Apple Inc. Jak uvádí HN, hodnota značek IT značek poměrně hodně narostla, výrazný pokles naopak zaznamenaly automobilky a bankovní sektor. Z žebříčku Top 100 vypadla jména jako AIG, AXA nebo Ford.

10 nejdražších značek světa dle Millward Brown Optimor (v USD)

  • Google – 100 miliard
  • Microsoft – 76 miliard
  • Coca-Cola – 68 miliard
  • IBM – 67 miliard
  • McDonalds – 67 miliard
  • Apple – 63 miliard
  • China Mobile – 61 miliard
  • General Electric – 60 miliard
  • Vodafone – 54 miliard
  • Marlboro – 49 miliard

Pozice dalších IT značek v Top 100

  • 19. SAP – 23 miliard
  • 23. Intel – 22 miliard
  • 25. Oracle – 21 miliard
  • 26. Amazon – 21 miliard
  • 32. Nintendo – 18 miliard
  • 33. Cisco – 17 miliard
  • 42. Dell – 15 miliard
  • 54. eBay – 12 miliard
  • 81. Yahoo! – 7 miliard

 

Diskuze (12) Další článek: ASRock ION 330: nettop s GeForce a dvoujádrovým Atomem

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,