Největší internetová firma světa má zájem o expandující sociální síť Twitter. Podle mnoha zahraničních zdrojů by chtěl Google vstoupit do segmentu internetového trhu, kde ještě nepůsobí. Twitter by mu mohl přinést neustále se zvětšující databázi klíčových uživatelů a tzv. real time vyhledávání v informacích.
Ani jedna ze zúčastněných stran prozatím nespecifikovala, jakou cenu je Google ochoten vynaložit za případný odkup. Jisté však je to, že by drtivou většinu nabídl v hotovosti, což by pro majitele Twitteru mohlo být rozhodující. V listopadu loňského roku například odmítli nabídku Facebooku ve výši 500 milionů amerických dolarů, avšak ve velké části v akciích největší sociální sítě světa. Pro zakladatelé a majitele mikroblogovací služby, Evana Williamse a Biz Stonea, by to nebyl první obchod s Googlem. Před pěti lety mu prodali službu Blogger.
Odborníci vidí v Twitteru veliký potenciál a líbí se jim nasměrovaná obchodní strategie. Twitter postupně sbírá ohromné množství informačních kanálů přímo z řad uživatelů, které pak umožňuje bleskurychle prohledávat. Je známo například mnoho případů, kdy se na Twitteru objevují informace mnohem rychleji, než kdykoliv jinde, a z mnoha kanálů čerpají i renomovaná média.
Twitter prozatím nijak zázračně nevydělává a spekuluje se pouze o zavedení mikroplateb za prémiové účty uživatelů. Avšak právě strategické budování databáze a rychlého vyhledávání je ceněným klenotem pro giganta jakým je Google.