Finální název vyhledávače Kumo od Microsoftu bude Bing

kumonew.jpgUž na přelomu května a června by Microsoft měl oficiálně spustit svůj nový internetový vyhledávač. Při jeho definici firma a média až doposud používala kódové označení Kumo, spekulovalo se však o skutečném konečném názvu. Ambiciózní projekt nenaváže na současný Live Search, ale přijde se zcela novým názvem Bing.

Microsoft hodlá spuštění vyhledávače doprovázet masivní reklamní kampaní, do níž hodlá investovat až 100 milionů amerických dolarů. Reklamní spoty se objeví televizi, rozhlasu, internetu a v tištěných periodikách. Prozatím není jasné, zda bude kampaň cílena více globálně a objeví se například i v České republice, nebo půjde pouze o americkou záležitost.

Softwarový moloch by podle odborného magazínu AdvertisingAge v rámci marketingové kampaně vůbec neměl napadat své konkurenty v podobě Googlu a Yahoo!. Zaměří se především na propagaci samotné fráze Bing a hodlá nový vyhledávač představit jako vyhledávací nástroj dneška.

Živě komentuje:

To, že se Microsoft nebude snažit útočit na Google je jenom dobře pro něj. Historie ukazuje, že se to vůbec nemusí vyplatit. Před několika lety spustil dnes již legendární vyhledávač AltaVista reklamní kampaň s heslem "Algorithm, Meet Humanity" (česky "Algoritme, seznam se s lidskostí"), která zdůrazňovala, že u Googlu vše dělají roboti, kdežto u AltaVisty jsou na to lidé. Kampaň se však obrátila proti nim, slovo algoritmus totiž v té době Google hojně používal a většina lidí si proto kampaň automaticky spojila s ním.

Nicméně, obávám se, že se Microsoft snaží uspět na písečku, kde už jsou všechny bábovky uplácány. Google za dobu své existence doslova zlidověl a pochybuji, že se Bing dokáže prosadit více, než předchůdce Live Search. Google nepotřebuje žádný agresivní marketing v podobě spotů a tištěných inzerátů, Microsoft takto bojovat musí. Už výstižní a na první pohled "ujetý" název Bing tomu napovídá.

I kdyby v Redmondu přišli se stejně kvalitními výsledky hledání, jaké mají Sergey a Larry, uživatele může k přechodu přinutit opravdu pouze povedená reklamní kampaň. Ono zlidovění Googlu je ale největším háčkem, stihl zakořenit ve filmech, seriálech a ani já se nedokážu představit, že bych měl nějak vybočit z definovaného standardu. Prostě k tomu chybí odvaha. Červíček v hlavě bude vždy hlodat, že by to Google našel jinak a lépe.

Microsoftu nedochází, že na poli internetu je přesně v opačném postavení, než na poli operačních systémů. Zde představuje roli Googlu – jen velice těžko (spíše vůbec) svržitelného krále, kterému ostatní pouze mohou brát setinky trhu. Platí zde to samé pravidlo: kdo dřív přijde, ten dřív mele. Google přišel ve správnou dobu s vyhledáváním, Apple s multimediálními přehrávači iPod a obchodem iTunes. Microsoft po mnoha letech spánku přichází s Bing a Zune. Obojí jsou a budou propadák s minimálním tržním podílem a oproti konkurenci směšnými zisky. Chytí se pouze "fanboys" a ti, které zláká eventuelně zajímavá reklama.

Diskuze (38) Další článek: Studie American Airlines: Wi-Fi na palubě je důležitější služba než oběd

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,